Skoči na glavno vsebino

Stopnice

Stopnice

Navodilo:

S pomočjo Scratcha nariši stopnice, po katerih lahko prideš na streho.

Takole izgleda rešitev naloge. Klikni …

Namig:

Glede na tematiko naloge izberemo figuro, ozadje pa morajo otroci sami narisati. Narisali naj bi hišo, do katere bomo potem s figuro svinčnik narisali stopnice.

Z miško moramo klikniti na ikono »Ozadje«, ki se nahaja na levi strani pod prikazno površino. Potem izberemo zavihek Ozadje še na zgornjem delu površine, kamor navadno pišemo kodo. Nato s pomočjo risalnih funkcij narišemo hišo.

Najprej s pomočjo funkcij za risanje s svinčnikom narišemo eno stopnico. Najprej bo potrebno spustiti svinčnik, se za približno 30 korakov premakniti naprej, potem pa zasukati za nek kot in ponovno za enako število korakov premakniti naprej in ponovno zasukati. Naj otroci sami poskušajo ugotoviti, za kakšen kot (90º) se je potrebno zasukati, da bomo narisali eno stopnico. V pomoč pri reševanju te naloge je tudi to, da si otroci stopnico narišejo in ugotovijo, v katero smer naj se obrnejo.

Ukaze bi lahko skopirali in jih zložili enega za drugim in tako narisali 10 stopnic. Vendar s tem napišemo veliko nepotrebnih ukazov, program pa je dolg in velikokrat nepregleden. Vendar je lažje, če uporabimo ukaz, ki eno stopnico nariše 10 krat.

Za ukaz “spusti svinčnik” ni potrebno, da je v zanki. Naj razmislijo zakaj je tako. (Odgovor: Ker nam ni potrebno vsakič, ko je svinčnik že spuščen, ponovno spustiti svinčnika. S tem se učimo kodo tudi optimizirati. Predlagam, da se o tem pogovorite, ko program napišete vsi in naj ga otroci med sabo primerjajo.)

Optimiziranje programa pomeni, da ne pišemo veliko in nepotrebno kodo. Tako smo že z zanko za vsaj 36 vrstic skrajšali program. S tem olajšamo delo računalniku, pa tudi nam, če je potrebno kodo še kaj spreminjati ali popravljati, še bolj pa jo naredimo pregledno in čitljivo, če jo dobi v roke kdo drug.

Delna rešitev:

                          

Dodatno:

  1. Ko narišeš stopnice, ki vodijo navzgor, nariši še stopnice, ki vodijo navzdol.
  2. Ko bodo stopnice narisane naj pride figura (maček ali druga poljubna figura) in se sprehodi po stopnicah. Ko pride figura na vrh stopnic naj reče: “Uh, kako lep razgled”.
Dostopnost