Skoči na glavno vsebino

VZGOJA ZA MEDIJE

VZGOJA ZA MEDIJE

Predmet je sestavni del družboslovnega izobraževanja v 7., 8. in 9. razredu. Pri  teh predmetih se učenci spoznanji z medijskimi orodji. Učijo se analize, dostopa in kritičnega ocenjevanja komunikacijskih oblik (časopisa, radijskih in televizijskihoddaj.

Delo se vseskozi opira na brskanje po internetu. Predmet je sestavljen iz treh tematskih vsebin, vsaka se bo obravnavala kot enoletni sklop. Vsebine enoletnih sklopov se vsebinsko dopolnjujejo: učenci se lahko seznanijo samo z enim enoletnim sklopom, lahko pa katerega tudi preskočijo.

RADIO

  • Nastanek in značilnosti radia (obisk radijske postaje, analiza programske vsebine …)
  • Delitev radijskih postaj (poslušanje različnih radijskih postaj in primerjava vsebine …), oglaševanje in propaganda (oblikovanje oglasa …)
  • Novinarsko delo (radijski novinar predstavi učencem svoje delo, učenci posnamejo svoje časopisne prispevke, ustvarjanje radijske oddaje …)
  • Mediji in nasilje
  • Učenci pripravljajo mesečne vsebine za objavo na šolskem radiu. Ki jih tudi predstavijo.

TISK

  • Nastanek in razvoj množičnih medijev (Stara Grčija, Gutenberg, razvoj slovenskega tiska …), značilnosti tiskanih medijev (obisk lokalnega časopisa)
  • Delo novinarja pri časopisu (seznanitev iz literature, obisk časopisne hiše, obisk novinarja, izdelava časopisa …)
  • Delitev tiska (analiza vsebine; velikost naslovov, fotografije v Delu in Slov. novicah …)
  • Priprava svoje izdaje šolskega časopisa, za katerega učenci pripravijo vse vsebine samostojno in zaobjema pripravo novic, oblikovanje časopisa in tisk šolskih novic.

TELEVIZIJA

  • Nastanek televizije in značilnosti televizije (obisk televizijske postaje in analiza programske vsebine, delitev televizijskih postaj, ogled vsebine različnih televizijskih postaj in primerjava vsebine …)
  • Novinarsko delo pri televizijskem mediju (televizijski novinar predstavi učencem svoje delo, ustvarjanje televizijske oddaje …)
  • Internet (iskanje informacij)
  • Učinki množičnih medijev (po ogledu priljubljene nadaljevanke se učenci pogovorijo o konfliktih, igralcih, vsebini …)
  • Mediji in idoli (kdo je bil in kdo je idol …)
  • Sodelovanje pri snemanju šolskih predstav in video vsebin v okviru šole.
  • Priprava samostojne televizijske oddaje.
  • Oblikovanje lastnih videoposnetkov in montaža.

Do učnega načrta lahko dostopate s pritiskom na povezavo: tukaj.

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost