35. Medobčinsko zasedanje otroškega parlamenta na Ptuju
V torek, 11. marca 2025, smo se udeležili otroškega parlamenta, ki je potekal v občinski dvorani na Ptuju. Kot poslušalki se mi je razprava na temo šolskega sistema zdela zanimiva, saj so učenci iz ptujskih in okoliških šol predstavili svoje predloge in pobude za izboljšanje šolskega okolja. Izpostavili so željo po prijaznejši šoli z manj stresnimi situacijami ter prišli do skupnega spoznanja, da smo za takšno šolo v veliki meri odgovorni tako učenci kot tudi zaposleni v šolstvu.
Ta izkušnja mi je bila zelo všeč, saj smo imeli priložnost vzpostaviti stik z učenci, ki jih prej še nismo poznali. Celotna razprava je potekala spoštljivo in sproščeno. Po mojem mnenju pa je pomembno, da smo že kot osnovnošolci slišani in da lahko naše mnenje prispeva k izboljšanju šolskega sistema za prihodnje generacije.
Lara Šori
ZAKLJUČKI PTUJSKEGA 35. MEDOBČINSKEGA OTROŠKEGA PARLAMENTA
1. Naš šolski sistem je dober. Dobro šolo pomagajo narediti zavzeti učitelji, ki znajo razložiti snov, ki nam pomagajo rasti in dosegati cilje. Želimo si, da bi nam šola dala več praktičnega znanja in vsem učencem pomagala ugotoviti, v čem smo dobri in katera so naša močna področja, da si bomo lažje izbrali poklic.
2. Za odnose v šoli smo odgovorni tako učenci kot učitelji. Učitelj je tisti, ki mora v razredu narediti red. Ne želimo si, da posamezni učenci motijo pouk. Učitelj mora imeti avtoriteto, hkrati pa si želimo, da ostane človeški in da do naših težav pokaže razumevanje.
3. Menimo, da naši učitelji v večini dobro poučujejo in da so pri tem zelo inovativni. Lažje se učimo, če nam učitelji ob razlagi podajo konkretne primere, če si skupaj delamo zapiske in skupaj ponavljamo. Dobri morajo biti tudi odnosi med učenci in učiteljem.
4. Šola nam privzgaja vrednote, kot so delovne navade, odgovornost, spoštovanje in olika. Nekatere vrednote nam privzgojijo tudi starši. A vsi učenci doma nimajo spodbudnega okolja. Menimo, da bi bil nujen obvezen predmet, pri katerem bi se učili veščin, za katere opažamo, da nam jih primanjkuje – učenje učenja, kako se sprostiti, regulacija čustev, koncentracija, (notranja) motivacija, empatija …






